Wat te doen als ik een restantbetaling voor mijn vakantie moet betalen, en doorgang niet zeker is.

Hoe te handelen als u een aanvullende of restantbetaling moet doen aan de reisorganisatie?
Het advies: vraag uitstel van betaling aan bij de reisorganisatie, verhuurder of aanbieder, gelet op de onzekere situatie, tot het moment waarop duidelijk is of de reis kan doorgaan of niet.

Wil de reisorganisatie hieraan geen medewerking verlenen? Dan adviseren wij om schriftelijk aan de reisorganisatie te vragen of zij geld teruggeven binnen 14 dagen en geen voucher aanbieden (als de aanvullende/restant betaling wordt gedaan, maar de reis door de COVID-19 beperkingen door de reisorganisatie wordt geannuleerd).

Wordt deze toezegging schriftelijk bevestigd door de reisorganisatie? Dan kan de verzekerde de aanvullende/restant betaling doen.

Wil de reisorganisatie deze toezegging niet schriftelijk doen? Dan kan de verzekerde aangeven dat hij, als boeker van de reis, het doen van de betaling eenzijdig opschort (gelet op de onzekere situatie). Dit mag niet worden gezien als een annulering. Daarna is het zaak de reactie van de reisorganisatie af te wachten en daarna in overleg te gaan met de financieel adviseur (en verzekeraar).

Concluderend benadrukken wij nogmaals om in ieder geval niet zelf de reis te annuleren, omdat je dan alle rechten ten opzichte van de reisorganisatie verliest.

cancelled cancelled